Tuntisisällöt

Toiminnallista

Core

Tämä on tunti, jossa keskitytään keskivartaloon ja tukilihaksiin. Vatsan ja selän syvät lihakset voimistuvat ja liikkuvuutesi kohenee. Tunnilla mm. lankut, vatsarutistukset, jalkojennostot maaten, punnerrukset, sillat, nostot ja venytykset, jotka keskittyvät vatsaan, kylkiin ja selkään. Apuvälineinä voidaan käyttää irtopainoja, kuminauhaa ja hierontapalloa. Sinulle, joka haluat keskittyä erityisesti keskikehon vahvistamiseen.

Kuntonyrkkeily

Alkulämmittelyn jälkeen lyöntiharjoitteita yksin ja parin kanssa hanskoja ja pistehanskoja hyödyntäen sekä lihaskuntoharjoituksia pääasiassa kehonpainolla. Tunnilla tehdään välillä parityöskentelyä, mutta voit mainosti osallistua tunnille yksinkin. Tunti sopii hyvin kaikenkuntoisille, eikä aikaisempaa kokemusta nyrkkeilystä tarvita. Sinulle, joka kaipaat vaihtelua treeniisi!

Hikeä ja vauhtia

TotalBody

Helppo alkulämmittely, 10-15 minuuttia, jonka jälkeen koko vartalon harjoitus käyttäen apuna kehonpainoa, steplautaa, pumppitankoa, irtopainoja tai kuminauhaa. Lopuksi palauttavat venyttelyt. Tämä tunti on perinteistä ryhmäliikuntaa. Sopii sinulle, joka haluat treenistäsi kaiken irti!

UUTTA! Spin

Sisäpyöräilytunti, joka koostuu vauhdikkaiden ja rauhallisempien osuuksien intervalleista hyvän musiikin siivittämänä. Tunti sopii kaikille, kuntotasosta riippumatta sillä tahti määräytyy oman kunnon mukaan. Polkeminen ei käy tylsäks katsellessa samalla seinälle heijastettavia maisemia. Tunnit ovat 30 tai 45 minuutin mittaisia. Sinulle, joka hurmaannut vauhdista!


UUTTA! Spinbody

Tunnin alkuosa pyöräillen ja sykettä intervalleittain nostaen ja laskien. Jälkiosassa keskitytään koko kehon lihaskuntoon. Tunti sopii sinulle, joka haluat tunniltasi sekä vauhtia että lihaskuntoa

Tabata

Harjoittelumuoto, joka koostuu 4 minuutin työjaksoista, joista kukin sisältää kahdeksan 20s työosuutta/10s palautusta. Sopii kaikille mutta etenkin sinulle, joka haluat kohottaa kuntoasi tehokkaasti! Kesto 45 minuuttia.

StepBody

Intervellityyppinen harjoitus jossa sykkeenkohotukset ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat. Lopuksi palauttavat venyttelyt. Sopii sinulle joka pidät haasteista ja haluat ylittää itsesi!

Pumppi

Lihaskuntotunti, jossa levytangon ja/tai käsipainojen avulla harjoitellaan koko vartalon suurimmat lihasryhmät pitkäkestoisilla, lihaskestävyyttä kehittävillä harjoitteilla. Sopii sinulle, joka haluat lihaksiisi voimaa ja muotoa!

RVP

Lihaskuntotunti jossa keskitytään erityisesti alavartalon lihaksiin. Apuna voidaan käyttää joko vartalon omaa painoa, irtopainoja, levytankoa tai kuminauhaa. Lopuksi palauttavat venyttelyt. Sopii sinulle, joka kaipaat erityisesti alavartalon vahvistamista

Tanssia ja vauhtia

Barre Move

Baletista ja joogasta tuttuja elementtejä yhdistettynä toiminnalliseksi harjoitukseksi. Tunnilla voidaan käyttä "barrena" tankoa joka kannattelee ylävartaloa samalla, kun jalat tekevät työtä ja lonkat avautuvat pehmeästi. Sinulle, joka kaipaat ryhdin kohennusta ja liikkuvuutta sekä haluat treeniltäsi tehon lisäksi myös toiminnallisuutta! Kesto 45 minuuttia.

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Sinulle, joka kaipaat runsasta energiankulutusta mukavalla tavalla

Zumba

Hikinen ja hauska tunti jossa ryhmäliikunnan keinoin, eri tanssityylejä mukaillen heittäydytään kuumien rytmien vietäväksi. Sopii sinulle joka haluat pitää hauskaa ja samalla ottaa kunnon hien pintaan!

Keho ja mieli

Kehonhuolto

Nimensä mukaan kehoa huoltava, rauhallinen tunti jossa pyritään avaamaan kehon luonnollisia liikeratoja, venytetään lihaksia lepopituuteen ja/tai rullataan lihaksia ja kehon lihaskalvoja pehmeämmiksi. Sopii sinulle joka kaipaat harjoittelusi tueksi pehmeää ja palauttavaa harjoitusta!

Joogaflow

Tunnilla yhdistellään joogan asanoita ja hengitystä virtaavaksi sarjaksi. Teemoina voi olla esim. vuodenaika, jokin kehon osa, kuten rintakehä, tai vaikutus, kuten sydämen avaaminen. Sopii sinulle, joka kaipaat irrottautumista arjesta.


Yinjooga

Erittäin rauhallinen joogamuoto jossa pääset tutustumaan kehoosi uudelleen. Pitkäkestoiset asennot edistävät sidekudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja siten niiden energiansaantia. Näitä alueita on kehossamme etenkin lantion ja alaselän alueilla. Rauhallisten asanoiden myötä myös mieli rauhoittuu. Apuvälineinä voidaan käyttää pehmusteita, vöitä ja joogablokkeja. Sopii sinulle joka haluaa löytää kehon ja mielen uudet ulottuvuudet!


FasciaMethod

Myofaskiaalista liikkuvuus- ja liikehallintaa kehittävä ryhmäliikuntatunti hyödyntäen myös täsmävenyttelyä kuntouttavasta näkökulmasta. Liikkeet ovat dynaamisia, suuria ja noudattelevat lihastoimintaketjuja, näin kehon liikkuvuus paranee ja tunnet hyvät vaikutukset heti. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan!


Astanga Vinyasa

Astangan ykkössarjaa muokattuna länsimaiseen kehoon. Tässä joogamuodossa yhdistyy liikesarja, hengitys, kehon lukot ja katseen kohdistaminen jotka aikaansaavat meditatiivisen tilan liikkeen aikana. Sarja pehmentää kehon liikeratoja monipuolisesti, lisää voimaa, kehonhallintaa ja tasapainoa sekä rauhoittaa ajatusten virtaa. Käytämme tunnilla apuvälineitä asanoiden linjausten löytämiseen, lähestymme harjoitusta funktionaalisesta näkökulmasta. Sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita lisäämään liikkuvuutta ja mielenrauhaa!