Tuntisisällöt

Toiminnallista

UUTTA! Circuit Kiertoharjoittelutunti, jossa harjoitetaan liikkeitä ja liikkumista yksittäisetn liikkeiden sijaan. Harjoittelussa hyödynnetään ihmisen luonnollisia liikeratoja. Circuit tarjoavaa matalan osallistumiskynnyksen toiminnalliseen harjoitteluun. Tunnilla voidaan käyttää apuvälineinä TRX-liinoja, penkkejä, hyppynarua, köysiä ja fitnessbagia. Sopii sinulle joka kaipaat toiminnallisuutta ja uudenlaista moniulotteisuutta harjoitukseesi!

UUTTA! Crosskids 7-12v Lapsen oma treeni! Tällä tunnilla harjoitellaan kehonhallintaa,liikkuvuutta, tasapainoa, koordinaatiota ja muita motorisia taitoja ikään sopivalla tavalla. Tunnilla on rento ja rohkaiseva meininki, joten se sopii hyvin lapsille, jotka ovat kiinnostuneita leikkimään ja liikkumaan luonnollisella tavalla ilman kilpailullisia tavoitteita.

Kuntonyrkkeily Alkulämmittelyn jälkeen lyöntiharjoitteita yksin ja parin kanssa hanskoja ja pistehanskoja hyödyntäen, sekä lihaskuntoharjoituksia pääasiassa kehonpainolla. Tunti sopii hyvin kaikenkuntoisille, eikä aikaisempaa kokemusta nyrkkeilystä tarvita. Sinulle, joka kaipaat vaihtelua treeniisi!

Hikeä ja vauhtia

TotalBody Helppo alkulämmittely, 10-15 minuuttia, jonka jälkeen koko vartalon harjoitus käyttäen apuna kehonpainoa, steplautaa, pumppitankoa, irtopainoja tai kuminauhaa. Lopuksi palauttavat venyttelyt. Sopii sinulle, joka haluaa treenistä kaiken irti!

Tabata Harjoittelumuoto, jokakoostuu 4 minuutin työjaksoista jotka kukin sisältävät kahdeksan 20s työosuutta/10s palautusta. Sopii kaikille mutta etenkin sinulle, joka haluat kohottaa kuntoasi tehokkaasti! Kesto 45 minuuttia.

StepBody Intervellityyppinen harjoitus jossa sykkeenkohotukset ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat. Lopuksi palauttavat venyttelyt. Sopii sinulle joka pidät haasteista ja haluat ylittää itsesi!

Pumppi Lihaskuntotunti, jossa levytangon ja/tai käsipainojen avulla harjoitellaan koko vartalon suurimmat lihasryhmät pitkäkestoisilla, lihaskestävyyttä kehittävillä harjoitteilla. Sopii sinulle, joka haluat lihaksiisi voimaa ja muotoa!

RVP Lihaskuntotunti jossa keskitytään erityisesti alavartalon lihaksiin. Apuna voidaan käyttää joko vartalon
omaa painoa, irtopainoja, levytankoa tai kuminauhaa. Lopuksi palauttavat venyttelyt. Sopii sinulle, joka kaipaat erityisesti alavartalon vahvistamista!

Tanssia ja vauhtia

Barre Move Baletista ja joogasta tuttuja elementtejä yhdistettynä toiminnalliseksi harjoitukseksi. Tunnilla voidaan käyttä "barrena" tankoa joka kannattelee ylävartaloa samalla, kun jalat tekevät työtä ja lonkat avautuvat pehmeästi. Sinulle, joka kaipaat ryhdin kohennusta ja liikkuvuutta sekä haluat treeniltäsi tehon lisäksi myös toiminnallisuutta! Kesto 45 minuuttia.

Zumba /Dance Hikinen ja hauska tunti jossa eri tanssityylejä mukaillen heittäydytään kuumien rytmien vietäväksi. Sopii sinulle joka haluat pitää hauskaa ja samalla ottaa kunnon hien pintaan!

Keho ja mieli

Erikoistunnit

Kehonhuolto Nimensä mukaan kehoa huoltava, rauhallinen tunti jossa pyritään avaamaan kehon luonnollisia liikeratoja, venytetään lihaksia lepopituuteen ja/tai rullataan lihaksia ja kehon lihaskalvoja pehmeämmiksi. Sopii sinulle joka kaipaat harjoittelusi tueksi pehmeää ja palauttavaa harjoitusta!

Rocket Larry Schultzin kehittämä, Ashtanga Vinyasa joogaan pohjautuva sarja. Tunneilla seurataan kahta teemaa: tasapainoon ja eteentaivutuksiin tai käsitasapainoiluun ja taaksetaivutuksiin. Rocket on funktionaalinen joogamuoto, jokaiselle joogaajalle on olemassa oma tapa tehdä asana ja liikkua kuunnellen kehoa. Sopii sinulle, joka kaipaat energiaa, liikkuvuutta ja voimaa!

Yinjooga Erittäin rauhallinen joogamuoto jossa pääset tutustumaan kehoosi uudelleen. Pitkäkestoiset asennot edistävät sidekudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja siten niiden energiansaantia. Näitä alueita on kehossamme etenkin lantion ja alaselän alueilla. Rauhallisten asanoiden myötä myös mieli rauhoittuu. Apuvälineinä voidaan käyttää pehmusteita, vöitä ja joogablokkeja. Sopii sinulle joka haluaa löytää kehon ja mielen uudet ulottuvuudet!

FasciaMethod myofaskiaalista liikkuvuus- ja liikehallintaharjoittelua sekä täsmävenyttelyä kuntouttavasta näkökulmasta. Liikkeet ovat dynaamisia, suuria ja noudattelevat lihastoimintaketjuja, näin kehon liikkuvuus paranee ja tunnet hyvät vaikutukset heti. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan!

Astanga Vinyasa Sri Patthabi Joisin perinnettä kunnioittavaa, vahvaa vinyasajoogaa, Astangan ykkössarjaa. Tässä joogamuodossa yhdistyy liikesarja, hengitys, kehon lukot ja katseen kohdistaminen jotka aikaansaavat meditatiivisen tilan liikkeen aikana. Sarja pehmentää kehon liikeratoja monipuolisesti, lisää voimaa, kehonhallintaa ja tasapainoa sekä rauhoittaa ajatusten virtaa. Käytämme tunnilla apuvälineitä asanoiden linjausten löytämiseen, lähestymme harjoitusta funktionaalisesta näkökulmasta. Sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita lisäämään liikkuvuutta ja mielenrauhaa!

Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka kehittää kehon syviä lihaksia, hengitystä ja edesauttaa kehoa löytämään fysiologisesti oikeat liikeradat. Liikkeet tehdään pääsääntöisesti lattialla ilman apuvälineitä ja on sopiva harjoittelumuoto kaikille kuntoilijasta kilpaurheilijaan saakka. Sinulle, joka kaipaat vahvoja, sutjakoita lihaksia sekä upeaa ryhtiä!

UUTTA! Vanhempi-vauvajumppa Tämä tunti on yhteinen, sosiaalinen hetki vauvan kanssa dynaamisesti liikkuen, lihaksia vahvistaen ja nauttien. Tunnilla sinä tutustut uudelleen kehoosi ja vauva kokee liikkeen riemua sekä uusia asentoaistimuksia. Emme käytä lisäpainoja, mutta vauvaa voi ja saa kantaa mukana vaikka koko harjoituksen ajan. Lopuksi rentouttavat venyttelyt yhdessä pikkuisen kanssa. Sopii vauvoille, jotka jo kannattelevat päätään (n. 3kk) aina siihen saakka, kunnes hän oppii kävelemään.